torsdag 10 januari 2013

Grytlapp

Äntligen är den lilla grytlappen med de marimekkoinspirerade blommorna klar! Som bilderna nedan visar är den stickad med tekniken dubbelstickning. Jag har tidigare lagt upp videos på hur man gör, dem hittar du under rubriken Stickteknik här i bloggen.
Jag lade upp 38 m (38 m av varje färg eftersom det är dubbelstickning) och grytlappen blev då ca 17x17 cm. Jag stickade den på stickor nr 3,5 med ett ganska tunt syntetgarn. Här hittar du mönstret på den lilla blomman (plus en pytteliten blomma till som inte finns med på min grytlapp) och här hittar du mönstret till den stora. Mönstren kan se lite utdraget ut men kommer forma sig som på bilderna. Jag ska försöka rita om det vid tillfälle.

Å ena sidan...

...å andra sidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar