onsdag 13 april 2016

Årets sådd

Årets sådd är både något bättre planerad och mer omfattande än förra årets. Jag är ju nybörjare på det här men ser framför mig en grön och prunkande balkong med bonusen att kunna plocka lite ätbart. Vi får se om den visionen slår in.
Förra årets röda coctailtomater blev en succé! I år har jag utökat med en gul sort och tänkte  även prova på att odla sugarsnaps. Om jag inte lyckas få några ärtor hoppas jag ändå få njuta av de vackra blommorna. Sedan har jag sått en del kryddor också såklart.

Mitt lilla växthus som jag byggt av tavelramar kommer väl till pass för frösådden.
Efter bara någon dag tittade små ärtskott upp! Frökrukorna har jag gjort av tidningspapper.
Ärtorna växer så det knakar är de nu fått flytta in i miniväxthuset.
Ska man odla behövs inte bara en spade, den måste vara snygg också!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar