måndag 13 maj 2013

Första tröjan!

Har i alla år undvikit att påbörja stora projekt som innebär mycket tid, mycket garn och eventuella många fel... Tycker att det känns bättre att sticka små saker som går fort och där det inte är så svårt att repa upp om man råkar göra några små fel.
Men nu är det dags! Jag tänker sticka en tröja till mig själv. Men för att komma runt det där med mycket garnåtgång och tid bestämde jag mig för att göra en barntröja av ett gammalt stickstigt ullgarn som jag aldrig kommer använda till något vettigt. Det fick helt enkelt bli en liten test-tröja, en prototyp. Inga krav - bara ett kul nytt projekt. Och faktum är att efter min ganska långa period av ickeinspiration och stiltje stickar jag som aldrig förr! Kan inte släppa taget om denna söta lättstickade (än så länge) lilla tröja. Man stickar helt enkelt bara runt runt i ett mönster som ser mer komplicerat ut än vad det är. Mönstret hittade jag på DROPS men stickar den helt enfärgad. Jag tror, och hoppas, att den kommer bli fin! Då ska jag sticka den igen fast i ett mjukare garn, t ex i TK Yarns Amoretto eller Merci.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar