söndag 1 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 1

1:a advent

Välkommen till min stick- och virkinspirerade julkalender! Idag är det inte bara första december utan även 1:a advent så jag tänder både första ljuset i adventsljusstaken och mitt datumljus och påbörjar nedräkningen till julafton.

Förra årets kalender visade sig vara en hit så då får det helt enkelt bli en i år också. Varje dag från och med i dag till den 24 december kommer jag att skriva ett inlägg i bloggen, förhoppningsvis om något intressant, tipsa om ett trevligt mönster el dyl.

Första dagens inlägg blir tips på ett långvarigt projekt att hålla på med hela julmånaden - virka korgar i trikå. Järbo garn har mönster till jättefina randigt korgar - Här finns mönstret i PDF. 

Klicka på respektive bild så kommer du till mönstret.
Bilden är lånad från Så vitt jag vet:s blogg

Mina egna alster finns under fliken Korgar


Du vet väl att du kan prenumerera på inläggen? Fyll i din mailadress högst upp och klicka på "Submit", då är chansen mindre att du missar utlottningarna i julkalendern.

Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar