söndag 22 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 22

4:e advent

I dag är det den fjärde advent och julafton börjar verkligen närma sig med stormsteg. För den som har tid att pyssla men fortfarande inte har några julklappsidéer kan jag tipsa om de klapparna som ska få tre små tjejer till ägare på dopparedagen. 
Jag har gjort tre små stick-kit. Med varje kit följer en beskrivning och några enkla virkmönster som fungerar för olika åldrar och kunskapsnivåer. Garnet och tillbehören räcker lagom till ett eller två av projekten och såklart finns även en virknål med. De små förpackningarna har jag också tillverkat själv av gamla plastpåsar (läs mer om mitt lilla projekt i lucköppning nr 2). 


Talesättet "Det är bättre att ge än att få" kommer väl till pass här. Det är mycket roligare att ge bort något som man lagt ner tid och en extra tankekraft på - för visst är det väl det hela julen handlar om? 

Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! Det finns ett sätt att inte missa en enda kalenderdag här i min blogg under december månad och det är att prenumerera på inläggen. Det gör du genom att fylla i din e-mailadress högst upp och sedan klicka på "submit". Sedan kommer varje inlägg att skickas till den e-post som du angivit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar