tisdag 3 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 3

När jag fortfarande är inne på temat att återanvända material så vill jag också tipsa om några gratis mönster att värma fötterna med. Och detta handlar inte om sockar utan olika varianter av mattor. 
Som t ex denna virkade badrumsmatta gjord av lakansremsor.

Klicka på bilden så kommer du till mönstret
Låt dig inspireras av den här snygga stickade matta från bloggen Inspiration & Realisation

Hobby och Hantverks sida hittar du också mattan "stenlagd gång", det vill säga en virkad matta gjord av ihopsatta virkade rundlar i olika storlekar och färger. En bra form för oregelbundna golv och som inte är beroende av att man har mycket av samma färg och kvalité på sitt garn.

Låt dig inspireras av en Gladmatta som finns på Bloggen Rät och Avig.

En virkad matta i "Plarn", det vill säga garn i plast (Plastic Yarn) hittar du här.

Kråkspark bjuder på mönstret till på en den här halvcirkelformade dörrmatta.


Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar