onsdag 4 december 2013

Julkalender 2013 - Lucka 4

När jag var liten gjorde min mamma en tygbonad som en adventskalender. Ungefär som min julkalender här i bloggen fast med riktiga saker... Varje dag hängde det några små paket till mig och min bror i de små öglorna: Varje paket innehöll något litet, som några färgglada gem, några kritor, spelkulor eller annat som vi som barn kunde uppskatta. Jag har provat att virka några små ugglor i samma restgarner som jag virkar min hexagonfilt och nu är jag hooked, det kommer garanterat att bli fler! Mönstret på ugglorna har jag hittat hos Kungen och Majkis. Det är första gången som jag lyckas läsa en beskrivning av virkade djur (med lite hjälp av Drops video hur man gör en "magisk ring") så alla heder åt hennes beskrivning!

 Den blå ugglan har lite reflexgarn invirkat i ögonen som jag
tror kan ge en ganska rolig effekt i vintermörkret.
 




Bautawich.se har mönster på supersöta och färgglada ugglor
Även Fru Persson på Pälsärmen virkar ugglor
Om man inte vill göra den till en adventskalender kan man ju alltid ge bort den till en Barbro man känner - hon har nämligen namnsdag idag.

Mer tips på vad du kan göra med dina restgarner kanske du hittar i denna bok?



Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar