tisdag 11 december 2012

Julkalender 2012 - Lucka 11

Idag lottar jag ut ett nystan av detta mörkgråa lingarn, SummerBreeze, från TK Yarns. Det brukar jag använda när jag stickar disktrasor - lin har nämligen en fantastisk uppsugningsförmåga. Läs mer om garnkvalitéer härOm du vill sticka en disktrasa hittar du beskrivningen här.
50 gr, 50% linen, 45% cotton, 5% poliamide.
Stickfasthet med stickor strl 5: 24 m/10 cm
Om du vill ha detta nystan, maila till katarinasknittingclub@gmail.com, skriv: Utlottning lucka 11 i ämnesraden. Jag måste ha ditt svar senast den 12/12. Blir det du som vinner mailar jag tillbaka och ber om din postadress så att jag kan skicka dem till dig på posten. Lycka till!


I dag bjuder jag också på ett youtubeklipp som visar hur det skulle kunnat se ut om Jesus föddes i nutid...



Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster.  Någon gång ibland kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg". Håll ögonen öppna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar