söndag 2 december 2012

Julkalender 2012 - Lucka 2

I dag är det första advent! Varför inte ta tillfället i akt att lära sig en ny teknik? Jag sprang på tekniken Dubbelstickning när jag egentligen letade efter instruktioner för att lära mig att sticka Tvåändsstickning - och nu är jag hooked. Det man stickar blir dubbelt och får ingen avigsida vilket gör att det man stickar passar bra till t ex grytlappar eller lite smalare halsdukar.

Så här stickar du dubbelstickning (inspelningarna är på engelska)







Från och med den 1 december är det Julkalender-lucköppning i min blogg! Varje dag skriver jag eller tipsar om förhoppningsvis något intressant eller lägger upp ett mönster. Ett par gånger kommer jag dessutom att lotta ut något i "garnväg" så håll ögonen öppna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar